Trainingsgroepen en -rooster

Zeewolde Atletiek kent diverse trainingsgroepen, waarbij er ook nog eens op verschillende momenten getraind kan worden. Voor startende lopers is er regelmatig een Opstartcursus, maar ook voor de iets meer gevorderde loper zijn er voldoende instroom mogelijkheden.

Ben je benieuwd naar welke groep het beste bij jou past? Neem dan gerust contact op met Robin Bruil.

Dag Doelgroep en locatie Tijd Accent
Maandag Even weken: atletiekbaan (alle doelgroepen)
Oneven weken: buiten de baan (tempo > 10km/uur)
19:30 Lange interval (ontwikkeling/behoud snelheid op de langere (duur)afstanden)
  Looptraining junioren (jeugd 2008 en ouder) 18:30 MILA training met veel aandacht voor technische loopscholing
Dinsdag Even weken: atletiekbaan (tempo 7-8km/uur)
Oneven weken: buiten de baan (tempo 7-8km/uur)
19:00 Op peil houden van de loopconditie
Woensdag Alle doelgroepen, naar keuze op de atletiekbaan of buiten de baan. Gezamenlijke warming up, daarna interval op eigen loopniveau. 19:00 Interval (kort)
Donderdag Pacertraining (tempotraining met elektronische haas) 19:30 Tempotraining, op basis van een (eigen) aangegeven richttijd
Zaterdag Algemene krachttraining voor volwassenen voorafgaand aan de looptrainingen 8.30 Specifieke kracht en coördinatie, voorafgaand aan de looptraining
  Alle doelgroepen 9:00 Duurloop (8km, 12km, 15km)
  Crossloop trainingen 9:00 Alleen tijdens de wintermaanden (vanaf november)

LocatieAlle looptrainingen starten vanaf het clubgebouw van Zeewolde Atletiek bij de atletiekbaan (Kluunpark). Hier is ook ruimte voor het achterlaten van sleutels, jassen of andere overtollige kledingstukken.

VeiligheidBij trainingen buiten de baan wordt van alle lopers verwacht dat ze zich houden aan de verkeersregels. Wanneer deze trainingen plaatsvinden in het (invallende) donker, dan zijn alle deelnemers verplicht om een veiligheidshesje te dragen.
Ten aanzien van het trainen op de atletiekbaan wordt iedereen geacht de baanregels te kennen en na te leven.

Downloads: